MPSV - Rozvoj a obnova materiálně technické základny sociálních služeb, výzva 4

MPSV - Rozvoj a obnova materiálně technické základny sociálních služeb, výzva 4


Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky

Program 013 310 Rozvoj a obnova materiálně technické základny sociálních služeb 2016-2020 – výzva č. 4

 

Cíl podpory:     Zvyšování kapacit pobytových zařízení sociálních služeb: Podpora je určena pro zařízení sociálních služeb poskytující péči osobám s poruchou autistického spektra v zařízeních sociálních služeb – týdenní stacionář, domov pro osoby se zdravotním postižením, domov se zvláštním režimem, chráněné bydlení.

Kdo může žádat:

  • Kraj
  • Obec, dobrovolný svazek obcí, hlavní město Praha a jeho městské části
  • Obecně prospěšná společnost
  • Církev a náboženská společnost
  • Ústav
  • Sociální družstvo
  • Spolek
  • Obchodní společnost

Kdo nemůže žádat:

  • Příspěvková organizace a organizační složka zřízená nebo založená územně samosprávným celkem
  • Organizační složka státu a státní příspěvková organizace
  • Poskytovatel sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče dle § 52 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů

Výše a míra podpory:

  • alokace výzvy: 150 mil. Kč
  • max. 75 % uznatelných výdajů
  • max. výše dotace: 24.529.500 Kč (dotace tvoří max. 75 % způsobilých výdajů)
  • min. výše způsobilých výdajů: 150 tis. Kč

Termín výzvy:

  • příjem žádostí: 11. 9. 2019 – 15. 11. 2019

Ostatní podmínky

 Podporované aktivity zahrnují:

  • Nová výstavba, v souladu se střednědobými plány rozvoje sociálních služeb nebo v souladu s národní sítí sociálních služeb
  • Transformace pobytového zařízení sociální péče zaměřené na jinou cílovou skupinu, která není podporována v současném programovacím období z finančních prostředků fondů EU (Operační program zaměstnanost a Integrovaný regionální operační program)
  • Přístavba, nástavba a stavební úprava stávající budovy zařízení v souladu s krajskými střednědobými plány rozvoje sociálních služeb
  • Rekonstrukce budovy, za účelem změny užívání na objekt sociálního zařízení
  • Pořízení vnitřního vybavení (lůžka a nábytek), zdravotnických prostředků, technologického vybavení kuchyně a prádelny určené pro klienty novostaveb a rekonstrukcí, a to při zvyšování kapacit zařízení soc. služeb

Vymezení uznatelných výdajů

  • Z prostředků státního rozpočtu budou hrazeny výdaje na pořízení nebo zhodnocení dlouhodobého hmotného majetku a výdaje související s pořízením.
  • Výdaje musí být přiměřené a musí být v souladu s principy:
    1. Hospodárnosti (minimalizace výdajů při respektování cílů akce)
    2. Účelnosti (optimální míra dosažení cílů v přímé návaznosti na akci
    3. Efektivnosti (maximalizace poměru mezi výstupy a vstupy akce)
  • Činnosti bezprostředně související s akcí, které jsou uznatelné, mohou být zahájeny před podáním žádosti o poskytnutí dotace, uznatelnost výdajů se vztahuje k období od 1. 1. 2019 do 30. 11. 2022.

Vymezení neuznatelných výdajů

Neuznatelnými výdaji jsou výdaje určené na:

  • Demolici stavby, jako samostatného stavebního objektu, nikoliv bourací práce realizované v průběhu rekonstrukce či modernizace objektu
  • Výpočetní techniku (jako pracovní stanice, servery, výstupní a zobrazovací zařízení) a kancelářskou techniku.
  • Opravy a údržbu
  • Sankce a penále
  • Dodatečné stavební práce, vady díla, které je dodavatel povinen odstranit bez dalších náhrad, činnosti nad rámec schválené zadávací dokumentace
  • Bankovní záruky, pojištění, úroky, poplatky
  • DPH, pokud má příjemce nárok na odpočet daně na vstupu; pokud u organizace existuje dvojí režim, musí účastník programu rozhodnout, zda navrhovaná akce spadá do režimu DPH s nárokem na odpočet nebo pod režim, kde daň není uplatňována
  • Náklady na mzdy, platy, náhrady mezd a platů, ostatní osobní náklady, povinné pojistné hrazené zaměstnavatelem
  • Cestovní náhrady
  • Provozní a režijní náklady
  • Výdaje spojené s řízením a administrací projektu, vyjma výdajů spojených s administrací veřejné zakázky
  • Vzdělávání zaměstnanců
  • Výdaje na uzavření kupní smlouvy, popř. smlouvy o smlouvě budoucí kupní, k nákupu nemovitostí, výdaje na vyhotovení znaleckého posudku, poplatky za zápis do katastru nemovitostí