Pardubický kraj - Startovací vouchery

Pardubický kraj - Startovací vouchery


Zvažujete podnikání a hledáte možnosti podpory nových podnikatelských záměrů?

Podpora realizace rozvojových projektů v problémových regionech Pardubického kraje

Podprogram: Podpora nových podnikatelských záměrů a rozvoje regionální podnikatelské aktivity – Startovací vouchery

Pardubický kraj

 

Cíl programu:

  • Cílem udělení startovacích voucherů je podpořit vznik nových podnikatelských záměrů, „nastartovat“ zamýšlené inovativní podnikatelské aktivity a poskytnout příležitost pro jejich realizaci.
  • Záměrem programu je být komplementární k programům subjektů působících v Pardubickém kraji, které realizují programy zaměřené na vytvoření životaschopných business plánů začínajících podnikatelů.

Kdo může žádat:

  • Podnikatelské subjekty podnikající méně než 1 rok a podnikatelské subjekty podnikající 1-3 roky (rozhodným datem je datum zápisu do obchodního, nebo živnostenského, případně jiného registračního rejstříku).
  • V případě podnikatelských subjektů podnikajících méně než 1 rok je možné vybírat z podporovaných aktivit kategorie A nebo B (investiční i neinvestiční aktivity, popř. jejich kombinace).
  • U podnikatelských subjektů podnikajících 1-3 roky je možné vybírat z podporovaných aktivit kategorie B (neinvestiční aktivity).

Podporované oblasti:

  • Podporované aktivity kategorie A – neinvestiční aktivity
    • Např: služby externích expertů – mentoring apod.,
    • poradenské služby – právní služby, finanční poradenství, dotační poradenství,
    • standardní tréninkové a školící kurzy,
    • konferenční poplatky, účastnické poplatky na veletrzích,
    • průzkum trhu/marketingová strategie – zpracování analýzy potenciálních zákazníků a
    • strategie efektivního zacílení na stávající a potenciální zákazníky ve vazbě na navržený
    • nový/inovovaný produkt firmy,
  • Podporované aktivity kategorie B – investiční aktivity
    • Např: technologická zařízení,
    • dlouhodobý nehmotný majetek,
    • pořízení specializovaného software v hodnotě nad 60 tis. Kč,
    • digitalizace provozu (např. datové sítě),
    • zařízení stavby a základní vybavení pro potřeby podnikání,

Výše a míra podpory:

  • Alokace: 1 000 000 Kč
  • Minimální výše podpory: 20 tis. Kč.
  • Maximální výše podpory: 200 tis. Kč.
  • Požadovaná výše dotace na investiční aktivity nesmí přesáhnout 50 % z celkové požadované výše dotace.
  • Projekty, které budou realizovány na území správních obvodů obcí s rozšířenou působností (ORP) Králíky, Moravská Třebová, Česká Třebová, Svitavy mohou získat podporu až 80 % způsobilých výdajů s vlastní spoluúčastí minimálně 20 %.
  • Ostatní žadatelé z Pardubického kraje mohou získat podporu až 60 % způsobilých výdajů s vlastní spoluúčastí minimálně 40 %.

Termín výzvy:

  • od 11. 10. 2021 do 27. 10. 2021 do 12.00 hodin

Ostatní podmínky:

  • Sídlo žadatele a místo realizace projektu musí být na území Pardubického kraje.
  • Žadatel může v rámci této výzvy předložit jen jednu žádost o podporu.
  • Za podnikatelský subjekt se považuje právnická osoba a fyzická osoba podnikající, tj. osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ).
  • Podnikatelský subjekt musí prokázat působnost (tj. mít sídlo nebo provozovnu zapsanou ve veřejných rejstřících právnických a fyzických osob, v živnostenském rejstříku nebo v jiném zákonem ustanoveném rejstříku) na území Pardubického kraje.
  • V případě, kdy je žadatelem fyzická osoba podnikající a zároveň je studentem školy, která má sídlo/pobočku na území Pardubického kraje, může žadatel (podnikající student) prokázat působnost v Pardubickém kraji potvrzením o studiu s adresou školy.
  • Příjemce dotace smí na vlastní spoluúčast získat další dotace z jiného zdroje EU nebo ČR.
  • Celkový součet obdržených dotací však nesmí přesáhnout 100 % celkových uznatelných nákladů projektu.

Způsobilé výdaje:

  • Aby mohly být náklady považovány v kontextu projektu za přijatelné, musí:
    • být nezbytné pro realizaci projektu,
    • být vynakládány v souladu s podmínkami pro poskytování podpory,
    • být skutečně vynaloženy, být zachyceny v účetnictví na účetních dokladech příjemce,
    • být identifikovatelné a ověřitelné a podložené prvotními doklady,
    • být vynaloženy po termínu podání žádosti o poskytnutí podpory.

Přílohy žádosti:

  • Vyplněný model Lean Canvas
  • Potvrzení o absolvování povinné konzultace podnikatelského projektu
  • Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu „de minimis“ ve smyslu Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis
  • Písemné čestné prohlášení žadatele (součástí žádosti),
  • Kopie zakladatelských dokumentů žadatele, též stanovy, statut (pokud byly vydány),
  • Originál nebo ověřená kopie platného výpisu (ne starší 3 měsíců) z obchodního nebo živnostenského, případně jiného registračního rejstříku (při osobním podání může být pořízena kopie platná pro podání žádosti),
  • kopie dokladu o založení běžného účtu žadatele nebo čestné prohlášení s údaji o běžném účtu.