Společnost ACCON se dlouhodobě zabývá vzděláváním v soukromé sféře a státní správě. Nyní jsme se rozhodli rozšířit naši působnost o akreditované kurzy pro učitele v rámci programu nazvaného Komenský 4.0
V rámci Programu nabízíme českým školám ty nejmodernější znalosti a výukové pomůcky, které jsou na trhu dostupné. Připravíme na technologickou revoluci i vaši školu
Pro školní rok 2019/20 nabízíme tyto otevřené kurzy:
Kyberšikana a kyberbezpečnost pro pedagogy
Cíl kurzu
Získání znalostí a dovedností v oblasti zásad digitální komunikace a prevence kyberšikany, kybernetické bezpečnosti aplikovatelné do každodenního života. Zejména pak v oblasti bezpečnosti dat, bezpečnosti informací a technologií. Dále se bude jednat o technologie komunikace, sdílení dat sociálních sítí, bezpečnosti informací a technologií, kyberšikany apod.
V návaznosti na odbornou část bude následovat praktická aplikace poznatků při výuce včetně metodických návodů.
Rámcový obsah kurzu:
- Základy bezpečnosti v digitálním světě
- Bezpečnost na internetu, prevence rizik na internetu pro dospělé uživatele, studenty a děti
- Sociální inženýrství a krádeže identity, rizika pro uživatele, studenty a děti
- Bezpečná e-mailová komunikace a kyberšikana, rizika a jak jim předcházet
- Sociální sítě a kyberšikana, rizika a jak jim předcházet
- Bezpečnost hesla
- Zabezpečení operačního systému
- Zálohování a ochrana dat
- Chytré telefony (Smartphony) a rizika jejich používání
- Online platby (zásady bezpečnosti)
- Fyzické zabezpečení ICT zařízení (prevence krádeží)
- Metodika výuky digitální komunikace a kyberbezpečnosti
lektor:
Mgr. et Mgr. Jiří Matějka
Působí jako lektor a pedagog odborných kurzů na Střední průmyslové škole Jihlava. Vede kurzy grafického designu, webdesignu, počítačové grafiky a typografie. Zároveň působí jako odborný lektor kyberbezpečnosti a kyberšikany pro pedagogy, veřejnou správu a podnikatelskou sféru.
Vystudoval Fakultu informatiky, Masarykovy univerzity Brno – obor Aplikovaná informatika a matematiku na Přírodovědecké fakultě, Masarykovy univerzity Brno.
Jak učit internet věcí a služeb
Cíl kurzu
Kurz seznamuje účastníky s pojmem a možnostmi tzv. internetu věcí a služeb. Účastníci zjistí, jaká data lze měřit a vyzkouší si různé způsoby jejich využití. Mimo teoretické části, čeká na účastníky praktická část, kdy si vyzkouší vytváření vlastní aplikace a předání metodických plánů pro výuku. Kurz využívá vzdělávací platformu BigClown od společnosti Hardwario.
Rámcový obsah kurzu:
- Úvod (1 hod)
- Představení Clownopolis od Hardwaria jako ukázkového modulu pro demonstraci IoT
- Teoretická část (2 hod)
- Makropohled – Co je internet, co je internet věcí (IoT), jak spolu souvisí a pohled do historie a budoucnosti
- Mikropohled – Jak internet věcí dělá svět kolem nás chytřejší (bezpečnější, ekologičtější, ekonomičtější a pohodlnější) a jak mění / změní naše životy
- Klíčové technologie, na kterých internet věcí stojí
- Možnosti využití IoT stavebnic v prostředí školy
- Organizace a plánování pracovní činnosti
- Dodržování obecných zásad bezpečnosti a hygieny při práci
- Jednoduché konstrukční prvky (návrh a sestavení), ověření jejich funkčnosti
- Využití IoT v domácnosti – elektrické spotřebiče, elektronika, sdělovací technika, funkce, ovládání a užití, bezpečnost a ekonomika provozu
- Praktická část (4 hod)
- Seznámení s IoT stavebnicí a souvisejícím hardwarem a softwarem
- Postavení vlastních IoT řešení:
- Monitor vnitřního klimatu, Alarm, Měření spotřeby elektřiny/vody
- Aplikace teoretických poznatků a znalostí na konkrétních IoT řešeních
- Seznámení s dalšími podpůrnými materiály pro výuku IoT
- Vzájemné propojování jednotlivých digitálních zařízení
- Stavebnice (elektrotechnické, elektronické), sestavování modelů, tvorba konstrukčních prvků, montáž a demontáž
- Využití technické dokumentace, příprava vlastního náčrtu
- Sestavování podle návodu, náčrtu, plánu
- Zpětná vazba (0,5 hod)
- Diskuze a nejčastější otázky a odpovědi (0,5 hod)
lektor:
Ing. Alan Fabík
Působí jako lektor IoT. Má za sebou pobyty v zahraničí zaměřené na výuku IoT. Poslední pobyt absolvoval ve Finsku, kde se soustředil na poznávání principů jejich inovativních metod výuky.
Působí na různých řídících a obchodních pozicích přes 25 let, většinou ve společnostech vyrábějících zabezpečovací a komunikační systémy. Byl obchodním ředitelem JABLOTRON ALARMS a.s. a výkonným ředitelem JABLOTRON PROJECTS s.r.o. V roce 2016 opustil Jablotron a založil HARDWARIO - startup vyvíjející IoT stavebnici BigClown, se kterou se na reálných projektech vyučují digitální dovednosti (elektronika, programování, IoT, BigData a 3D tisk).
Je absolventem FMMI VŠB - Technické univerzity v Ostravě.
Digitální a počítačová grafika ve výuce
Cíle kurzu ADOBE PHOTOSHOP:
- porozumět principům bitmapové grafiky
- nastavit a změnit základní parametry obrazu
- provádět geometrické korekce obrazu
- upravovat jas a kontrast
- upravovat barvy
- retušovat obrazy
- vybírat části obrazů
- používat vrstvy
- vkládat text
- ukládat, exportovat a tisknout obrazy
- zvládnout výuku programu
Cíle kurzu ADOBE Illustrator:
- ovládat Illustrator
- používat kreslící nástroje
- vytvářet a editovat Bézierovy křivky
- formátovat objekty
- manipulovat s objekty
- pracovat s textem
- tisknout a exportovat dokumenty
- naučit se předávat znalosti a dovednosti při výuce
Cíle kurzu ADOBE InDesign:
- základní typografické pojmy
- ovládat InDesign
- vytvářet jednodušší dokumenty
- vytvářet textové a grafické rámečky
- pracovat s odstavci a znaky
- pracovat s tabulkami
- definovat barvy
- importovat texty a grafiku
- tisknout a exportovat dokument
- předávat znalosti a dovednosti ve výuce
Lektor:
Mgr. et Mgr. Jiří Matějka
Působí jako lektor a pedagog odborných kurzů na Střední průmyslové škole Jihlava. Vede kurzy grafického designu, webdesignu, počítačové grafiky a typografie. Zároveň působí jako odborný lektor kyberbezpečnosti a kyberšikany pro pedagogy, veřejnou správu a podnikatelskou sféru.
Vystudoval Fakultu informatiky, Masarykovy univerzity Brno – obor Aplikovaná informatika a matematiku na Přírodovědecké fakultě, Masarykovy univerzity Brno.